16:55 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت زمین

دلایل نابه‌سامانی بازار مسکن از نگاه رئیس کمیسیون عمران مجلس
نماد برتر- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که فراهم کردن سه مولفه زمین ارزان، مصالح ارزان و تسهیلات ارزان می‌تواند قیمت مسکن را شکسته و با تولید مسکن بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار کند.
نحوه واگذاری مسکن ملی در تهرانسر
نماد برتر-معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه طرح اقدام ملی مسکن در تهرانسر به پیشرفت بالای ۳۰ درصد رسیده است، گفت: شاید زمانی که پروژه به پیشرفت حدود ۷۰ درصد برسد امکان تعیین سهم دولت فراهم شود و می‌توانیم در آن زمان از متقاضیان ثبت نام کنیم.
ورود فایل‌های سبز به بازار مسکن شب عید
نماد برتر- در شرایطی که برخی سرمایه‌گذاران خرد، آپارتمان‌های خود را با قیمت‌های نامتعارف وارد بازار مسکن شب عید کرده‌اند، بررسی‌ها نشان می‌دهد گروهی از مالکان با استفاده از رونق مقطع کنونی و برای در امان بودن از رکود احتمالی سال آینده، واحدها را زیر قیمت می‌فروشند.
سازندگان مسکن در محاق
پایگاه خبری راد: با وجودی که تثبیت جمعیت در کلانشهرها از جمله دلایل پایین آمدن تقاضای مسکن عنوان می‌شود هنوز کشور سالیانه به حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد؛ نیازی که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید خانوارها مسکوت مانده و در این میان سازندگان دیگر مثل دهه‌های گذشته تمایلی به ساخت‌وساز ندارند. فعالیت بانک‌ها در بخش ساخت و ساز نیز بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس، مشهود نیست.
قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی، قیمت مسکن در شهرهای جدید را معقول‌تر از دیگر نقاط شهری دانست و گفت: باتوجه به زیرساخت‌هایی‌که این شهرها برای طبقه متوسط فراهم می‌کند، قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد.
دولت برای رکود آینده مسکن چه برنامه‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن پس از آن‌که سر به فلک کشید، ظاهرا با توقف رشد در کلانشهرها مواجه شده و حالا دولت باید برای رکودی که کارشناسان زمان آن را چهار تا پنج سال عنوان می‌کنند برنامه داشته باشد؛ تولید مسکن استیجاری، شکستن قیمت زمین و ارایه مشوق به سازندگان از جمله پیشنهادات کارشناسی است.
سود ساخت و ساز مسکن چند درصد است؟
پایگاه خبری راد: سازندگان می‌گویند که ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نسبت به دهه‌های قبل افزایش یافته و این مساله را مهم‌ترین عامل کاهش ساخت و ساز به یک سوم تقاضای مطلق عنوان می‌کنند. فعالان بخش مسکن می‌گویند که دیگر خبری از سودهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی نیست و هر بار که پروژه‌ای به اتمام می‌رسد، به دلیل شرایط تورمی و انواع هزینه‌ها مجبوریم پروژه بعدی را کوچک‌تر تعریف کنیم.
دو اقدام فوری برای ساماندهی بازار مسکن
پایگاه خبری راد: قیمت‌گذاری نامتعارف، واکنش خنثی متقاضیان واقعی به قیمت‌های فعلی، عدم قطعیت در سطح اقتصاد کلان و انتظارات تورمی در حوزه ساخت و ساز، بازار مسکن را در شرایط مه‌آلود قرار داده که سیاست‌گذار با ساماندهی سایت‌های فروش ملک در فضای مجازی و اتخاذ مدل‌های تأمین مالی برای بخش عرضه و تقاضا درصدد غلبه بر شرایط فعلی است.
افزایش ۳۰ درصدی قیمت زمین و ساختمان در کرمان
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان از افزایش قیمت مسکن در سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: امسال و تاکنون شاهد افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت زمین و ساختمان نسبت به سال قبل در کرمان هستیم.
10 برابر شدن هزینه خرید مسکن و ...!
پایگاه خبری راد: از سال ۱۳۸۶ که طرح مسکن مهر کلید زده شد قیمت خانه در تهران ۸۷۸ درصد معادل ۹.۷ برابر افزایش یافته و این در حالی است که یکی از اهداف اجرای این پروژه پایین آوردن قیمت مسکن عنوان می‌شد.
ظرفیت نیروگاه‌های کشور پنج درصد افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: باید برای پاسخگویی به نیاز مصرف سال ۱۳۹۸، دست کم پنج درصد به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود، به همین اندازه باید ۱۰ درصد شبکه‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع را نیز توسعه دهیم که بتوانیم پاسخگوی اوج مصرف برق در سال آینده باشیم.
تقاضا برای مسکن مهر هشتگرد زیاد شد
پایگاه خبری راد: سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان این‌که پروژه مترو هشتگرد در تمام جنبه‌ها فعال است، تصریح کرد: طی یک سال اخیر مسکن مهر هشتگرد ارزش افزوده مناسبی پیدا کرده و متقاضیان در تکمیل آورده خود جدیت بیشتری نشان می‌دهند.
بازار مسکن در سال 1398
پایگاه خبری راد: بعضی کارشناسان می‌گویند که به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی، قیمت واحدهای نوساز در سال آینده بالا می‌رود اما حداقل پنج گزاره که به تایید کارشناسان رسیده حاکی از آن است که چنین احتمالی بعید به نظر می‌رسد.
رکود تورمی مسکن در انتظار شهرستان‌ها است!
پایگاه خبری راد: به دنبال رکود تورمی بازار مسکن شهر تهران، پیش‌بینی کارشناسان این است که تا سه چهار ماه آینده این وضعیت به شهرستان‌ها نیز سرایت کند.
خطر فقر در تهران بیداد می کند!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اثرگذاری گرانی مسکن بر گسترش خط فقر گفت: با این اوضاع قیمت‌ها، خط فقر مخصوصا در مناطق پایین شهر تهران احتمالا بسیار بیشتر از رقم ۲۵ درصد است.